Soms droom ik…

“Soms droom ik dat ik, als ik straks kleinkinderen heb, met hen op het strand loop, bij Castricum”. Met deze zin begon ik mijn toespraak over de door mij ingediende resolutie tijdens het CDA-congres, dat zaterdag in Alkmaar is gehouden. Ik vertelde dat ik hoopte dat ik dan met hen in de zon zou lopen en hen zou kunnen vertellen over de zon, onze bron van oneindige energie. Ik sprak ook over de wind als een geweldige krachtbron en over de eeuwige beweging van eb en vloed, een nog veel te veel onderbenutte energiebron.

226-ondergaande zon strand

Daarna heb ik het congres verteld dat ik trots ben op het CDA en op het verkiezingsprogramma, dat zo´n duidelijk duurzaam stempel heeft gekregen. Ik heb gezegd dat de resolutie ´Nu geen heropening van de partijdiscussie over kernenergie´ tot doel heeft de koers te bevestigen dat het CDA gekozen heeft voor een duurzame samenleving en een duurzame toekomst, zonder kernenergie.

Uiteindelijk heeft het congres de resolutie niet overgenomen en dat betekent dus dat de discussie over kernenergie in het CDA wel zal plaats vinden. Ik zal mij inspannen dat het CDA op koers blijft: geen investeringen in kernenergie, wel investeringen in allerlei mogelijke duurzame alternatieven. Zodat we de aarde schoner en veiliger kunnen doorgeven aan onze kinderen, kleinkinderen en achterkleinkinderen!

planeet-aarde

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

